måndag 16 mars 2009

15 Mars 2009

Jaha så har några dagar gått...
Känner mig fortfarande matt...Som om jag var i en bubbla...Kan det vara så illa att människor omedvetet förstör för sig själva...
För det är enklare att leva och må dåligt och ha en blind tro på att man då har full kontroll på allt...För om man är förberedd på att jobbiga saker kan hända så kanske det inte är lika jobbigt nät dom väl händer...Och då samtidigt så gör man omedvetet så klart att dom dåliga sakerna ska hända så att man får rätt...Som en negativ seger...Så sjukt om man tänker på det...Varför inte bara sträva efter att må bra hela tiden...Eller bara leva i nuet...Känna sig trygg och glad som det är i detta exakta ögonblicket istället för att hela tiden oroa sig för morgondagen eller ångra gårdagen...
Önskar det kunde finnas nåt lätt sätt som fick än ett bara vända på livet och leva positivt och vara glad jämt...Att ha en sån glädje som smittar av sig på alla runt omkring...Att inte oroa sig så mycke om saker runt omkring...Som man egentligen inte kan styra över....Människor, även jag, har sånt kontrollbehov och man är så stressad över allt man "måste" hinna så man glömmer bort det viktiga i livet...Sen är ju frågan "vad är viktigt i livet?"...Det är ju inte lätt att komma fram till det heller...Eller vad man vill med sitt liv...Tuff fråga vill jag lova...*suck*...Sen så komplicerar man det hela jämt...
Så om nån har nåt bra råd är jag öppen för förslag....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar