lördag 1 maj 2010

24 April 2010

Dag 1
Gick upp efter kl 3,30 efter ca 4 timmar sömn...Blev typ bara och klä på sig och trycka i sig en macka och sen i väg till flyget...Var på Arlanda vid 5,30 och checka in...Sen gick vi en sväng på Taxfreen och kolla...Hitta en jätte god parfym jag vill ha...Make Up Stores parfym...Visste inte äns att dom hade sånt...Doften passa mig jätte bra i alla fall...*ler*...
Gick ombord flyget vis 6,45...Bläää....Läskigt som faan...Den var bara ett litet flygplan så det var jätte trångt...
Flyget lyfte strax efter 7 och gissa om det snurra i huvudet när vi lyfte och jag mådde illa typ första timmen...Piloten var verkligen jätte bra...Det var inte alls som jag hade räknat med...Vi steg jätte försiktigt..
Resan och landningen gick jätte bra...Men var ju skönt att komma av sen...
Dock hade jag under natten innan hänt nåt med min lill tå så halva foten värkte under hela resan...Var framme i Tunisien vid 11...
Man förstod snabbt att det är ett ökenland man var i för det fanns knappt några träd i närheten...
Incheckningen och så gick relativt snabbt...Det var ju inte direkt semester säsong så det var väldigt lite folk på flygplasten...Skönt...Sen var det en timmes bussresa till Hamamet och hotellet vi skulle bo på...Romane hette det...Och det var inget lyx hotell direkt..Var typ 2 stjärningt och väldigt nergånget...T envis som han är börja härja om hotellrummet direkt så vi fick byta ganska snabbt...Klockan hann bli 14 när allt var klart och vi kunde bege oss ut och kolla runt lite...Vi gick först och kolla vart stranden var...Vi gick först till en strand som såg ut som en sopp hög...Gick tillbax och fick rekommendationen om en annan strand som var betydligt bättre...Dock var den privat...Men var ju helt underbart att ta av sig skona och borra ner fötterna i den varma mjuka sanden...*njuter*...Sen svalka jag fötterna i MEDELHAVET....Weeee....Blev överaskad av att det var så kallt...Har alltid trott att det alltid är varmt i medelhavet...Men men...Gick omkring en stund på stranden och sen gick vi och kolla efter nåt ställe att äta på...Hitta en som var billigt och helt ok...Efter det gick vi tillbax till hotellet vid 17 och vila en stund...Medans jag vila så gick T och hans mamma på promenad....Sov typ en timme...T och hans mamma var tillbax vid 18 tiden och r3esten av kvällen satt vi på hotell rummet och prata och kolla på TV..




Hotell Romane

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar