söndag 20 mars 2011

20 Mars 2011

Så är den här helgen över...Inte för att det spelar så stor roll mer än att jag har T hemma i princip hela tiden...Än så länge känns det inte nån skillnad att bo med han än att vara här på besök...Hoppas det kommer bli annorlunda snart...Så jag känner mig mer hemma...Men det har ju bara gått 3 veckor så det kan ju ta lite tid...Jag är inte den som känner mig hemma direkt...Längtar tillbax till Norrköping ofta...har ju ingen att umgås med här så det blir ganska ensamt...Sen så saknar jag ju att leka med Melindo...Och mest av allt saknar jag pengar just nu...He he he...Så sjukt illa att inte ha pengar men det är ju alltid så i slutet av månaden...Blääää...Man måste verkligen bli mer ekonomisk...Men jag och T har varit ganska duktiga vi har levt på ca 1500 på 3 veckor...Det är ju ganska ekonomiskt tycker jag...Speciellt med vårat socker beroende...He he he....
Vad har mer hänt...Jo men stackars söta lilla Pixi har nu förlorat båda sina hörntänder i överkäken...Usch fy...Hörde när hon spotta ut den sista härom dagen...Efter det har hon varit lite off...Så man ser henne inte så mycket...Så det var därför jag tog med henne ut på framsidan i dag så hon kunde få känna sig lite speciell efter allt...
Vi ska ta henne till veterinären så fort vi har råd...Vilket dock inte kommer vara den närmaste månaden pga att T bil kommer kosta en del...Han var ju så duktig och krocka den för 3 veckor sen...Hoppas han har lärt sig att köra lite lugnare nu...Man antar att gamla vanor är svåra att bli av med...Precis så som att stänga skåps luckorna...Fattar inte hur det kan vara s¨svårt att göra...Han säger att han inte brukar göra det innan och att en 26 årig vana är svår att bryta men jag tror inte på det...För jag har inte sett att luckorna varit öppna hennes hos dom och så...Men kanske bara är så att jag inte brytt mig då som jag gör nu eftersom det är mitt porslin som står i skåpen...Och mina katter vill väldigt gärna hoppa upp och titta väldigt nära på dom och varför inte putta på dom lite och se vad som händer när dom ramlar ur...Och ja jag har lite halv skumma katter som faktiskt puttar ner saker med flit bara för att se vad som händer...He he he nu ska jag nog gå och lägga mig eller sätta tillbax benen på sägnen få se vilket som känns mest lockande när jag väl kommer till sovrummet...
T sitter och spelar en raid som det kallas...Bläää...Han har börjat spela en del nu igen...En aning irriterande...Men vad ska man göra...Kan ju inte bråka varje dag om samma sak som ändå inte förändras...Hoppas som sagt att jag kan hitta en vän här uppe så jag har nåt att göra...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar