lördag 29 maj 2010

29 Maj 2010

Jaha då var den här Lördagen oxå över...Idag som ni kanske såg i förra inlägget så har jag varit och grillat hon Ida...Och så klart lekt med Melindo...Tommy hade åkt till Stockholm för att titta på lastbilar...Hur kul nu det kan vara??...Men men vi alla har ju olika intressen...Så jag höll Ida sällskap och invigde hennes nya grill...Och helt otroligt så lyckades vi på första försöket, eller nästan i alla fall...Att tända grillen och att faktiskt få köttet jätte bra grillat...



Medans Ida höll koll på grillen så lekte jag med Melindo...Först så satt vi ute och jag hade lite manikyr med hennes naglar...Dom är ju inte lite långa om man säger så...Hon är ju som en liten ål så att klippa dom eller fila dom är något man får göra när hon sover...När hon hade lyckats åla sig ur min famn när jag försökte fila naglarna så snodde hon filen och sprang i väg med den i munnen...Dumma unge säger jag bara...

Sen senare efter hennes försök att hjälpa till med grillningen så lekte vi kurragömma...Sen somna hon...Antar att jag lyckades trötta ut henne lite i alla fall...Så när Melindo sov så passa jag och Ida på att äta...Mamma kom förbi en stund oxå...




Melindo vakna lagom till att vi ätit klart och så var det mer lek som stod på schemat...Sen hann klockan bli 18 och jag var helt slut så vi tog en promenad och sen åkte jag hem...Men självklart blev det bus på promenaden oxå...Vi släppte Melindo lös på gräsmattan och hon var snabb med att smita...Hon är än så länge snabbart på att krypa än att gå...Som tur är...Och antar gräset var lite svårt att gå i för hennes del...
Väl hemma så blev det att slänga sig i en lång varm dusch och sen ett mysigt samtal med min Älskling på Skype...Saknar honom massor i dag....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar