tisdag 1 juni 2010

1 Juni 2010

Så nu har sovit lite i alla fall..Blev ca 5 timmar sömn...Så gissa om jag är seg...Men jag har både dammat och duschat och städat badrummet...Så det är bara disk och dammsugning kvar...
Natten jag jobba gick relativt bra...Var ju en massa nya intryck och saker jag måste hålla koll på...Och en hel del nya människor...Kom fram till att även om det inte är jobbigare att jobba natt fysiskt så är det jobbigt på ett helt annat sätt att vara vaken en hela natt och behöva hålla koll på saker...Är man bara hemma liksom så kan man vara i sin egen lilla värld och halv sova även om man är vaken man jobbar man måste man vara vaken hela tiden...Gaaah nu yrar jag bara känner jag...Kan ju beror på att min hjärna verkligen inte är med alls idag...
I natt kom jag oxå fram till VARFÖR man står ut med all skit man får när man jobbar inom vården...Det är ca 3 år sen jag jobbade på Generalen sist...Och det är ju ett äldreboende så dom som bor där är ju i stort sätt gamla och gamla människor glömmer lätt saker...MEN i natt så träffa jag en person som inte sett mig på 3 år och hon kommer ihåg mig!!! Jag har alltså den lilla tiden jag jobbat där gjort ett så stort intryck i hennes liv...Så hon mindes mig...Weeee...
nu blir det soffan och tv Desperata hemmafruarna är ju i kväll...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar