lördag 1 januari 2011

1 Januari 2011

01-01-11

Så var det nytt år då...Och antagligen nya möjligheter...Eller i alla fall är det så man säger...Men vad är det som gör att allt är, utom datumet, annorlunda i dag än i går??... I princip inget...Man är lika fattig/rik , lycklig/ledsen , ensam/eller fler...Visst de saker man vill kan man ju börja förändra...Men det händer ju inte bara "poff" så är livet annorlunda bara för att det är nytt år...Och sen tror jag att folk blir så hysteriska att man ska förändra så mycket när det är ett nytt år...Visst jag vill förändra mycket i mitt liv...men jag kan inte göra det fören tiden är rätt..Oavsett om det är första dagen på ett nytt år eller bara en vanlig vardag någonstans mitt i året...jag försöker att inte dras med i allt som samhället anser vara normalt eller rätt eller hur man ska säga...Jag försöker att inte göra tex Alla Hjärtans Dag till en stor grej utan jag försöker vara glad över varje dag jag får spendera med dom som står mig nära...Eller pressen att när klockan slår 12 på nyårsafton så måste jag inte lova mig själv en massa saker som jag sen inte kan hålla och då kommer må dåligt av att jag sviker mig själv...Eller någon annan...Jag försöker att bara lova saker jag verkligen kan hålla och jag gör det när tiden känns rätt...
Men ändå känner jag pressen att man ska leva upp till så mycket...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar